Rouwkaarten niet bezorgd
Je moet er niet aan denken dat de rouwkaarten die een familie heeft verstuurd, kwijtraken of niet bezorgd worden, helaas is dat precies wat er afgelopen week gebeurde bij 180 families.
PostNL heeft rouwkaarten voor honderdtachtig uitvaarten niet op tijd kunnen bezorgen. Veel adressen waren onbereikbaar door de heftige sneeuwval van afgelopen maandag.
Ook de kerstdrukte zorgde voor vertraging. Een gedupeerde spreekt vrijdag in De Telegraaf van een diepe teleurstelling. “PostNL heeft ons laten zitten, onbezorgde rouwkaarten is een ramp bij een het afscheid van een dierbare”, aldus een gedupeerde.
PostNL is de enige bezorgdienst die rouwpost verzorgt. De post- en pakketbezorgdienst heeft wel gehandeld volgens het protocol, laat een woordvoerder weten. Helaas heeft de combinatie van slecht weer en de kerstdrukte van de decembermaand er toe geleid dat er problemen met de bezorging van de rouwkaarten ontstonden voor 180 families.
“De betreffende families zijn via de contactpersonen geïnformeerd door PostNL waarna de geadresseerden zijn gebeld of zij hebben via e-mail de rouwkaart ontvangen.”
Spijtig
PostNL stelt in een verklaring: “Het is spijtig dat de rouwkaarten blijkbaar nog niet zijn bezorgd. Bij PostNL is alles op alles gezet om de bezorging tijdig te realiseren. Alle medewerkers in ons proces zijn doordrongen van het belang dat er maar één keer een afscheid kan plaatsvinden.”
Wij zijn blij dat we bij Melati uitvaartzorg Vlaardingen hier deze week geen last van ondervonden. Het is echt heel naar voor een familie als dit gebeurd. Wij hebben echter goede ervaringen met PostNL, Als er dan onverhoopt een keer iets niet goed gaat, doen zij er samen met de uitvaartverzorger van de familie echt alles aan wat binnen hun macht ligt, om er voor te zorgen dat de rouwkaarten alsnog bezorgd (op tijd) worden, dat de rouwkaarten alsnog per e-mail verzonden worden of dat de geadresseerden gebeld worden. Gelukkig komt dit soort samenloop van omstandigheden maar incidenteel voor in ons land.
Bron: nu.nl